Lönen

Idag fick vi lönebeskedet inför onsdag. Åh vad härligt det var att se att det var ett antal fler tusenlappar mot vad som brukar komma in på kontot varje månad. Känslan blir ännu härligare när man inser att det här är bara mina pengar och inte öre behöver jag betala tillbaka. Asså den känslan är nästan bättre än att se de extra tusenlapparna. Tänk om ganska exakt ett halvår så kan livet påbörjas där man varje månad får pengar man inte behöver betala tillbaka =) Visserligen börjar ju själva avbetalningen sen men det låtstas jag inte om just nu.
 
Igår lyckades jag med bedriften att tappa blyertspennan jag använder för att stryka pärlraderna jag gjort rakt ner i pärlplattan. Inte särskilt smart, jag blev så arg på mig själv. Det var bara till att sudda ut all blyerts på mallen på pappret och försöka se vilken pärla som skulle vara var. Det var kanske en fjärdedel av det jag pärlat som trillade bort. När jag skulle sätta dit sista pärlan så stämde inte den färgen med det som det skulle vara, alltså var en pärla fel någonstans, men det sket jag i för det var färgmässigt två pärlor som var snarlika så jag satte dit en ny rätt på den sista platsen och den som är fel får helt enkelt vara fel.
 
Nu blir det nog viloläge resten av kvällen, har en lätt huvudvärk så det får bli bara slapp. Undrar om det mot förmodan går nåt bra på tv ikväll.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0