Känna sig naken

Idag efter jobbet behövde José göra lite ärenden. Så vi drog ner till stan. Under stadsbesöket kom jag fram till några saker:
 
  • Det är inte så bra att gå i jeggings (jeansleggings) och t-shirt när det är så varmt på stan. Varmt värre, men kom direkt från jobbet och hade kläder lämpliga för jobbet. Det var dock sjukt varmt på stan =)

  • Nästa sommar vill jag sommarjobba i dryckesavdelning på pressbyrån i stan. Så svalt det var där. Kunde nog stått där hela dagen =)

  • Jag har nog aldrig känt mig så naken osminkad förut. Gick in på Make-up-store för att kolla hur det fungerar när man vill boka en sminkrådgivning, jag fick ju pengar till detta ändåmål av syrran i födelsedagspresent. Jag går ju alltid osminkad till jobbet, lägger inte energi på sånt när jag jobbar där. Sen när man går in till make-up-store och möter en väldigt sminkad tjej (för sminkad om du frågar mig). Snacka om att jag kände mig väldigt naken. Såg ju säkert jätte blek och fjantig ut bredvid henne. Jaja det får jag väl bjuda på, nu vet jag i alla fall hur långt innan jag måste boka rådgivningen. Jag vill dock sminka mig så fint inför ett speciellt tillfälle, vet inte när det speciella tillfället skulle vara. Funderade först på lördag då det vankas grillfest med familjen C, svärföräldrarna och min familj hemma i R-by, men då får jag stiga upp tidigare än tänkt och sen stressa direkt iväg med bilen. Det kändes inte så lockande.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0