Bakat

Har bakat nu i eftermiddag. Först Brittas kringlor som är ett recept mamma brukar göra. Jag gissar att det egentligen är farmors kringlor då hon hette Britta, men är inte helt säker.
Just nu har jag hallonmuffins i ugnen, är några minuter kvar. Jag hade velat baka någon typ av bröd/frallor också men det får nog bli en annan dag. Har jäst som går ut under veckan, men börjar få dåligt med plats i frysen =) Jag har verkligen hamnat i en bakperiod nu.
 
Igår när vi var inne och vände på stan så var vi förbi Panduro. José påpekade då att det var länge sen jag arbetade med fotopärlorna. Så nu har jag börjat fundera lite kring detta. Har inte helt bestämt vilket kort jag ska utgå ifrån. Har ett jätte fint som passade så bra med pärlor (i alla fall när jag såg det på datorn i "pärlform"). Men jag vet inte vart jag skulle kunna hänga den färdiga tavlan, inte här hemma i alla fall. Men vet att den skulle passa väldigt bra hos några andra. Undrar bara om de har plats någonstans? Kanske skulle bli en present?? Vi får se.  Tavlan skulle i så fall bli större än den med pausbilden som jag gjorde för några månader sen, drygt 18000 pärlor. Pausbilden tror jag hade mellan 11000-12000 pärlor.  Har ett annat motiv med José och mig som jag också funderar på som passade bäst i samma storlek som den andra. Som sagt vi får se, men pärla det ska jag i alla fall göra.

Testade förut att vara inloggad på min blogg samtidigt som jag kommenterade Annies blogg som också har blogg.se jag kunde då skriva med min bild och allting. Det häftiga var sen att jag såg hennes svar när jag loggade in på min blogg. Det gillade jag. Gillar verkligen allt jag upptäckt med nya blogg.se  Känns roligare att blogga också. Men det finns risk för en lite torka nu i veckan. Jag är verkligen helt slut när jag kommer hem från jobbet, så vi får se hur mycket bloggat det blir då.
 
 


Kommentarer
Annie

Kringlor som är så goda.

2012-07-01 @ 20:36:32
Annie

Ville bara säga att jag också vill ha Astrid Lindgrens filmer. Bara så du vet!


Svar: Alla?
Ida

2012-07-01 @ 20:44:17
Annie

Gärna alla.

Svar: Kolla din facebook
Ida

2012-07-02 @ 10:11:42
URL: http://anniefransen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0