Tredje dagen på nya året

Jag kommer på mig själv ofta nu att inte alls sitta lika mycket vid datorn. Facebook och mailen kollar jag numera på mobben, dvs det jag kollar av mest. Därav den dåliga bloggningen.

Igår var José och jag "med barn" hela dagen. Vid två-tre tiden hämtade vi upp två små sötnosar och sen blev det heldag. Fröken E och jag bakade chokladbollar och chokladmuffins. N hade velat baka kanelbullar, hans favorit, i alla fall bland mina bakverk. Eftersom jag inte hade någon jäst hemma så får det bli en annan dag. SÅ nu har jag lovat att vi ska baka kanelbullar alla tre. Spännande upplevelse. Får se när tiden finns för det. Är ju lite mer jobb med kanelbullar men med två medhjälpare blir det säkert bra =)

På kvällen kom resten av familjen och fikade på det vi bakat plus lussebullar som jag bakat tidigare. E såg till att det fanns inträdesbiljetter sittande på dörren till hennes föräldrar. Annars fick de inte del av överraskningen, hahahahaha. Funderade på vad grannarna tänkte om de såg lapparna som satt på vår ytterdörr, hahahahaha. Ensamma blev José och jag inte förrän vid 21.30 =) Då hade kvällen avslutats med zumba. Var så härligt att se E och N stutsa runt till zumban.


Avslutar med lite bilder från senaste dagarna.



Fröken E och jag lekte frisör i förrgår. Här är delar av resultatet. Senare blev det också en film på ca 9 min när hon gör fyra tofsar i mitt hår. José var kameraman och blev trött i armen efter halva tiden. Men byt arm då var det tydliga svaret från E.



Här är Erika och jag på tåget hem från Kalmar. Sysselsättningen var lite dålig så slutade med att vi tog massa flum bilder =)


Nu ska José och jag dra iväg en runda och kolla mellandagsrean. Fick några blad med lite spännande grejer nu i dagarna. Sen blir det faktiskt lite plugg senare idag. Måste vara lite nyttig också. Inte för att jag vill precis. Trivs jätte bra med att vara ledig. Läromedelsgranskning står på schemat.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0