Söndag

Började tidiga morgonen med att hemtelefonen ringde, vid 04:50. Visade sig vara en Anna och det första jag tänkte på att en av syrrans närmsta kompisar heter Anna så trodde hon ringde för att det hänt syrran nåt. Visade sig sen vara en felringing. Lagom kul vid den tiden. Mitt hjärta slår alltid extra snabbt när det ringer mitt i natten eller i alla fall när man sover. Först att vakna av telefonen är ju lagom kul sen när man tittar på klockan och inser vad den visar så börjar man ju tro att det hänt nåt allvarligt, för vem ringer annars vid den tiden.

Somnade lagom om till det var dags att igen bli väckt. Då av plogbilen (traktorn) som kör inne på gården. Klockan var då ungefär halv sju. Usch skrapar ju så illa när de gör det, låter ju som de ska ta med sig asfalten också när de ändå skottar =(    Så vad ju bara till att vänta till han var färdig innan man kunde somna om.

Steg sen upp vid niotiden.

Dagen har ägnats åt fixande på kontoret. Vi har länge funderat på att skaffa hyllor på kontoret för extra förvaring till sånt man vill ha nära tillhands. Idag blev det slag i saken och vi var och köpte in lite hyllor. Har sedan ägnat hela eftermiddagen åt detta. Först att dona med hyllorna så de blev bra sen bestämde vi oss för att flytta om alla elektronikprylar på kontoret lite så det skulle bli snyggare. DUM IDÈ! Fatta vad mycket sladdar det är till allt. Alldeles för många så det blev säkert två extra timmars arbete med bara det. Suck. Men nu är det fint. Det blev vid Josés plats på kontoret som blev klart. Hyllorna på min sida får bli nästa helg. Nu är vi lagom trötta. Var så inne i allt så glömde äta, blev väldigt sen middag, 7-8 timmar efter frukost. Jag var riktigt kinkig då. Det är inte riktigt likt oss, men vi hade liksom inte en tanke på mat när vi höll på att dona. Fick varna José när vi höll på att fixa maten att han inte fick bråka med mig just då för då skulle han få mycket mer än han förtjänade. Kände mig lättretlig och på dåligt humör. Inte bra att vänta så länge med maten =) Men nu är blodsockret nog återställt till sin vanliga nivå.

Resten av kvällen blir nog ganska lugn.

Oj fick visst precis en demo till denna veckan. Härligt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0