Ny kurs

Idag började jag den nya kursen. Blir matte svenska en termin till för min del. Var ju dock måttligt road halvtimmen innan jag började då jag mötte en gammal kursare. Hon berättade att man genom att gå denna kurs jag ska gå nu inte alls blir behörig i matte och svenska. Blev lagom sur, eftersom det är enda anledningen till att jag går den här kursen. Det har visat sig att de lagt upp de här två kurserna knasigt vilket gör att vi inte får lika många hp (högskolepoäng) i varje ämne. Så jag kommer bli behörig i svenska och till och med ha för många hp jämfört vad som krävs. I matten däremot kommer jag sakna 3 hp tror jag det var. Så jag kommer bli tvungen att läsa till, det på nåt sätt. 1,5 hp = 1 veckas heltidsstudier. Alltså kommer jag sakna två veckors studier för att bli behörig. Men så små kurser finns ju inte att läsa till så måste läsa 7,5hp matte till = 5 veckors heltidsstudier. Jag känner mig lurad. Funderade om jag skulle läsa nåt över sommaren, men samtidigt är det ju så skönt att vara ledig. Kanske försöker hitta något till hösten och läser den kursen på halvtid samtidigt som det ordinarie som jag ska läsa som faktiskt är den sista terminen.

Nu ska det bli lite kvällsfika här. Blev lite dåligt med maten idag eftersom jag kom hem med en hemsk huvudvärk och sov bort någon timme eller nåt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0