Dator

Ville bara kika in här mellan hemtentaskrivandet och säga att jag nu slått till på en ny dator. José och jag tittade in på expert igår för jag hade tittat på en dator på deras hemsida och ville se den i verkligheten. Tittade runt lite i butiken och fick sedan hjälp av en trevlig och duktig kille som visade mig en dator till riktigt sjyst pris som hade allt det jag har letat efter i en dator. Visade sig sen vara datorn jag tittat på nätet men i butiken var den prissänkt ca 300kr. Så jag slog till eftersom de bara hade en kvar. Kom billigare undan än jag trott.

Men än så länge sitter jag och skriver på den gamla. Körde igång den nya igår men hann bara göra de mest basic inställningarna och bränna recovery discs sen var det dags för sängen. Ikväll ska förhoppningsvis José och jag hjälpas åt att lägga in office och virusprogrammet så jag kan testa den lite mer. Måste bara flörta lite med mannen så han vill hjälpa mig, fyra ögon är bättre än två brukar de ju säga.  Det följde med ett gratisvirusprogram men det håller väl en månad eller nåt. Kan man lika väl lägga in det riktiga direkt. Vi köpte virusprogram för kanske ett halvår sedan och har en licens kvar så den ska vi försöka lägga in i den nya datorn.

Kollade bara lite snabbt igårkväll och ja, jag har väl en del att lära mig. tror det är lättare att gå från vista till windows 7 för de verkar se ganska lika ut. Det lilla jag vet om båda dessa operativsystem det vill säga. Men jag har ju xp på denna gamla datorn. Som sagt har mycket att lära. Blir nog att skriva hemtentan klar på denna datorn annars kommer jag bara leka med alla nya funktioner i stället för att skriva på tentan.

Hemtentan var det ja. Batteriet på denna gamla datorn visar på 45 min kvar. Har tänkt att jag ska skriva tills batteriet dör och sen får det bli att tag lite i disken.



Kommentarer
Annie

Vad kul att du har köpt dator!

2012-01-11 @ 19:07:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0