Astrid Lindgren

I tentatexten jag skrev för några dagar sedan skulle vi skriva om ett tema. Jag valde då Astrid Lindgren. Kursen jag började igår handlar om barnlitteratur, vilket gör att Astrid Lindgren även finns med där. Jag har fått lite Astrid Lindgren feber just nu. Igår tittade vi på Lotta på Bråkmakargatan. Åh jag vill ha mer. Skulle lätt kunna tillbringa närmaste veckan genom att bara titta på Astrids filmer. Är de liksom inte underbara???

Hade föreläsning idag på förmiddagen. Sen jag kom hem ska jag väl inte skryta om att jag direkt gjort nåt skolarbete. Facklitteraturen vi ska ha läst till torsdag har inte hunnit hem än så där kan jag inte göra så mycket. Ska visserligen läsa fem barnböcker tror jag det var till torsdag också. Men ska bara läsa igenom barnböckerna och inte skriva eller nåt. Är "ledig" imorgon så då tänkte jag läsa massa. Ska iväg idag och hämta massa barnböcker också som jag ska få låna. Var totalt en A4-sida med barnböcker som ska läsas under kursen. Kan inte direkt köpa alla dem. Facklitteraturen gick ju på 1600kr. Dock är det nog facklitteratur som jag kan ha använding för i mitt yrke sen. Det känner man ju inte alltid med kurslitteratur.

Har istället ägnat mig åt lite pyssel nu på eftermiddagen. Är lite sugen på att kanske dra fram symaskinen ikväll också. Tror jag ska försöka sy en liten duk till soffbordet. Hoppas det inte är allt för svårt. Men övning ger färdighet =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0