8 veckors väntan (varning för irriterad inlägg)

Nu är det mer än 8 veckor sedan jag kontaktade företaget som gör min servis om att jag bara fått 9 mattallrikar i stället för utlovade 10. Det är 4 veckor sedan jag inte fick tillbaka allt som jag returnat pga fel  och som jag skulle få nytt. I det paketet fanns bara hälften av det jag skickat till dem.

Ringde sur och irriterad till företaget idag. Tänkte att idioterna slarvat bort min resterande leverans. Hade nämligen kontakt med dem i mellandagarna då jag insåg att jag inte fått allt jag skulle. Blev då lovad att resterande skulle komma i mitten av januari. Nu när vi passerat mitten av januari med flera dagar (i alla fall enligt mig) så kontaktade jag dem igen.

Fick då det glada beskedet att leveransen sker tidigast om 2 veckor. Om de nu lyckas hålla den leveransen. Jag vågar inte hoppas längre. I bästa fall kommer jag alltså att få vänta i "bara" 10 veckor på att få en tallrik som inte kom i överrenskommen leverans. Inte var det pga slut på lager utan en ren miss från deras sida. 10 veckors väntan på deras miss =( De andra tallrikarna är jag lite mer delaktig i då jag valde att skicka tillbaka några tallrikar som jag inte var nöjd med, färgmässigt. Dessa skickade jag dock i retur den 1 december. Visste då om att det kunde dröja lite extra innan jag fick tillbaka det nya pga nåt datasystembyte, men var kanske inte riktigt beredd på att behöva vänta i över 2 månader för att få allt tillbaka.

Kvinnan som jag pratade med idag var fan ingen kul typ. Skyllde ifrån sig, "jag vet inte varför det blivit så här". Jag fattar ju också att hon personligen inte är ansvarig för vad som hänt men lite förståelse för mig som kund hade jag önskat. Upprepade flera gånger att jag var irriterad över att behöva väntat sen i november på ena tallriken. Det sket hon uppenbarligen helt i. Hela företaget behöver gå på kurs i kundbemötande och hur man håller kunderna nöjda.

Sa också till henne att jag önskat någon typ av meddelande om den försenade leveransen så jag hade vetat om läget. "Ja men asså den blev försenad, det blev framflyttat leveransdatum". Ja va fasen trodde du att jag hade önskat information om? Om jag hade ett företag och leveransen blev försenad med nästan en månad så skulle jag ju meddela kunden detta för att inte skapa någon irritation hos kunden, eller i alla fall försöka minska irritationen.

Det värsta av allt är att om jag ska få ihop min servis som jag önskade från början så måste jag fortsätta ha kontakt med detta skit företag, det är ju bara de som säljer den. Eller får jag leta begagnat, men är nog svårt att få tag i just de delar som jag önskar.

Håller de inte denna sista leveransbeskedet  (7 februari) så tänker jag gå vidare med detta. För så här kan man inte behandla sina kunder.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0