Uppdateringsdax

Känns som det kunde vara läge att uppdatera lite här.

Satt ju med hemtentan hela förra veckan. I torsdags vaknade jag dunderförkyld och ägnade förmiddagen åt att bara titta på allt rapportering om den nya prinsessan. Det var ungefär vad jag orkade. Behöver jag säga att jag just då fick ganska rejält med ångest inför resten av hemtentaveckan? Lyckades läsa lite på eftermiddagen i alla fall.

På fredagen vaknade jag nästan helt återställd, hade bara lite hosta kvar. Är inte det rätt skumt? Den här förkylningen var utdragen på så sätt att jag haft ett symtom i taget. Började med halsont helgen innan tentan. Tror det var på måndag hostan kom och sen var det näsan på torsdag. Underlig förkylning tycker jag allt.

Nu känner jag mig i alla fall pigg och hemtentan är inskickad.

Igår hade jag en härlig dag med I och A. Var precis vad jag behövde efter en vecka full med plugg. Hoppas vi snart ses igen. Tack för igår vännen!

Idag började jag dagen TIDIGT!!!! Usch har blivit så morgontrött. Klockan ringde 5.55, men jag hade varit vaken någon halvtimme innan dess, antagligen av nervositet. Det var dags att åka till tandläkaren. Känns jobbigt både ekonomiskt och känslomässigt. Men det gick jätte bra. Brukar alltid ha lite tandsten, men förra gången sa de ingenting om detta så kände att jag ville prata om det nu. Visar sig att jag har mycket mindre tandsten än vad jag haft tidigare (åtminstone om jag jämför med hur mycket det brukade gräva runt i munnen på mig förr). Helt utan var jag inte, men bara lite och egentligen bara på ett ställe.
Frågade tandsköterskan om detta kunde bero på eltandborsten för det är det enda som har förändrats gällande min munhygien. Har fortfarande svårt att komma ihåg den där tandtråden, sen är det ju så TRÅKIGT. Men uppenbarligen hjälper det långt med en eltandborste, tandsköterskan menade att det nog kunde hjälpa/bidra. Eftersom jag har tidintervall på tandborsten så jag vet hur länge jag borstat så kanske tiden borstning också ökat. Jag vet inte, jag vet i alla fall att jag fått mindre tandsten sen jag fick eltandborsten så idag prisar jag den extra högt. Som tack för hjälpen får tandborsten sig en rejäl uppladdning av batteriet idag, hahahahaha.

Jag fick alltså godkänt hos tandläkaren och särskilt dyrt blev det inte. Okej inte så billigt som syrran hade på någon hundralapp eller vad det var. Men ändå över 100 kr billigare än vad jag trott.

Efter tandläkaren var det dags för kursintro i svenska grammatikkursen. Kände mig inte helt lockad. Men läraren verkar bra tycker jag, mänsklig på nåt sätt. Vi slipper också en grammatiktenta utan ska skriva en text med en av fyra rubriker som handlar om grammatik. Det gillar vi =)

Nu ska jag skriva ut lite papper och läsa på inför kursintrot imorgon, då är det svenska som andraspråk som gäller.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0