Tavlan är klar!

Igår var vi ganska duktiga här hemma. Rensade rören och avloppsgrejen under badkaret. Mysigt värre, eller inte. Men nu är det rent och fint i alla fall.

Sen blev det handling både för egen del och med en kompis.

Pluggade en del också i form av att läsa Bröderna Lejonhjärta. Helt okej att plugga då faktiskt.

Senare på kvällen började vi frosta av frysen. Eftersom det var drygt -12 ute så öppnade vi upp ett fönster på balkongen och hade helt plötsligt en ny frys. Satte ut isen vi hade i frysen och den höll sig fryst under hela tiden vi frostade av, blev drygt -8 på balkongen enligt termometern där ute. Det är väl en av få fördelar med detta kalla väder. Fast bäst vore ändå en sån där självavfrostande frys. Det hade varit lyx det =)

Vid midnatt la jag de sista pärlorna på min pärltavla. Här är resultatet:



Motivet syns bäst på längre håll.



Bäst syns det i verkligheten. Blev inte helt bra på bild. Jag gillade den skarpt. Jag hoppas ni ser motivet????

Bilden består av fyra plattor som sammanförs med totalt 900 pärlor på varje. 900*4=3600 pärlor. Oj vad pärlor det visst blev. Med det var det värt. Fick ett önskemål från José om en bild som kräver 12 plattor. Det lär ju ta sin lilla stund. Säkert en månad, under förutsättning att jag gör lite varje dag. Man orkar inte göra en platta i ett svep då beskrivningen som visar vilka pärlor man ska använda är ganska liten och det oftast inte är 10st  av pärla nr 6 tex. Utan kan vara en åt gången och massa olika färger, tar lite tid att koda av allt detta. Orkar jag ta tag i det stora projektet och genomför det så kommer det däremot blir hur coolt som helst.


Kommentarer
Annie

Det blev fint men det ser nog ut bättre i verkligeheten.



Kramar

2012-02-04 @ 15:16:26
Erika

Coolt! Jag vill också göra en sån...

2012-02-05 @ 01:16:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0