Lussekatter

Imorgon vill jag baka. Har varit sugen på det ett tag men det har liksom inte blivit av. Idag när jag handlade så köpte jag hem saker till lussebullar. Funderar på att testa lite imorgon. Köra halva satsen som vanligt och andra halvan så ska jag använda mig av stevia i stället för socker och ha lite grövre mjöl, dinkel eller vad som finns hemma. Blir lite mer LCHF/GI stuk på dom då. Vad tror ni om det? Jag tänkte att blir det en fullständig katastrof så har vi en halv sats med normala lussekatter i alla fall.
 
Imorgon ska jag också slutföra det sista på en intervju vi gjorde i veckan och sen ska jag söka en drös med jobb. Även om jag har en arbetsintervju bokad så ska man inte ropa hej förrän man är över bäcken.
 
Jag måste också berätta att min orkidé håller på att slå ut. Två knoppar har nu börjat spricka. Det känns som att det har gått rätt fort när de väl började spricka (men fy vilken väntan det var från lite knopp till att den börjar spricka) så kanske är blomman helt synlig imorgon eller kanske i övermorgon. Jag ska visa bilder när den blommar även om det bara är två blommor men en hel del knoppar som är på väg.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0