Jul

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article15933831.ab
 
 
Kolla in artikeln. Asså snart ställer jag in julen. Vi får inte ha pepparkaksgubbar i luciatåget och nu ska de in och rota i Kalle på julafton också. Ja, visst är det bra att vara lite kritisk till hur vi gör saker, men jag har aldrig hört någon som tagit illa upp av pepparkaksgubbar eller Kalle Anka på julafton. Har ni?
 
Är i alla fall glad att det fanns pepparkaksgubbar i luciatåget vi såg igår. Var så mysigt, men kallt (utomhusluciatåg) E och hennes klass sjöng så fint. Visste ni förresten att de har gjort om Zlatan låten (den som spelades riktigt mycket för några år sedan) till en luciasång?
 
Har just nu en pepparkaksdeg på gång. Imorgon vankas det pepparkaksbak och lussebak med E och N.


Kommentarer
Annie

Vad trevligt! Hälsa dom från mig! Det här med pepparkaksgubbar och Kalle Anka tycker jag är lite överdrivet. Vi kommer inte ha kvar vår kultur om det ska fortsätta såhär.

2012-12-14 @ 19:59:39
Erika

Håller med och jag blir så trött. Visste inte det om låten...hur går den då?

2012-12-15 @ 21:41:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0