Vattenpärlorna

Igår så fort vi  kom innanför dörren var det dags att lägga mina vattenpärlor i vatten och vänta på att det skulle växa. Det var två olika färger med pärlor som skulle växa. Jag hällde de i varsin skål och väntade och väntade och väntade med spänning. Jag hade visserligen sett mammas pärlor växa dagen innan men ja nu var de ju faktiskt mina vattenpärlor. De blåa började växa och växa medan de gröna först verkade sakna något växtmedel eller nåt. Tror de blåa pärlorna ett tag nästan var dubbelt så stora som de gröna ganska i början. Jag började faktiskt lite orolig att det var nåt fel. De var ju lagda i vatten nästan samtidigt, de gröna fick vatten på sig kanske 1 min innan de blå.
 
Efter sju timmar tog jag i alla fall hand om de blå och planterade med dem. Sen var det dags för film och ca 2 timmar senare fick även de gröna planteras. Och resultatet??? Det blev så här.
 
 
 
Orkidén som står i de gröna pärlorna är som ni ser lite större än den andra. När den stod i sin gamla kruka så var blommorna så pass tunga att krukan bara välte om den inte fick mycket extra stöd av en bänk eller nåt. Därför var jag lite orolig för om det skulle bli bra i krukan med pärlorna, jag var rädd att den även där skulle bli för sidotung och bara välta men det gick ju hur bra som helst. Så nu är det bara vänta 2 veckor innan det är dags för nästa blötläggning av pärlorna men då bara i en timme. Och ja sen får vi väl se om de trivs att bo i en kruka med vattenpärlor, det behöver ju inte funka bara för att han på marknaden sa så. Jag väntar med spänning.


Kommentarer
Annie

Gud vad snyggt det blev! Både den gröna och den blå blev ju hur coola som helst!

Kram

Svar: Jag älskar verkligen pärlorna. De är hur fina som helst. Vill ha fler =) vet dock inte vart jag skulle placera dem
Ida

2012-08-12 @ 11:07:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0