Helgen

Nu i helgen har det varit Karl-Oskardagarna här  i Växjö så det har blivit ett par vändor ner till stan. Sen har vi ju förstås gjort lite annat också =)
 
 
 
Vi var förbi Erikshjälpen i går. Då hittade jag lite böcker igen. Jag har verkligen försökt börja tänka på att hitta böcker som jag kan använda i mitt yrke. Denna boken är en intressant bok om Kronan som sjönk utanför Öland, Kalmar läns svar på regalskeppet Vasa =). Nu lär jag kanske inte ha undervisning om Kronan men det är en historia som alltid varit levande när man kommer från Kalmar och kanske kommer vi diskutera kriget som skedde med Kronan eller allmänt om gamla skepp. Vi får se, jag tyckte den var intressant i alla fall och det är ju det viktigaste. Tyvärr insåg jag när jag kom hem att boken är från 1985. Hade boken varit utgiven 10-15 år senare så hade det nog funnits ännu mer kring vad de hämtat upp från botten och så vidare.
 
 
Det här var en bok med olika berättelser också tänkt inför mina framtida klasser. Boken var visserligen skriven för högstadiet men det går säkert använda berättelserna ändå fast kanske ha andra övningar till berättelserna.
Båda dessa böcker kostade 15kr/st vilket känns okej =)
 
 
Efter Erikshjälpen åkte vi ner en runda till stan och bara kollade runt lite. Vi lyxade till det med att äta ute på Stars and stripes (en typ av sportbar kan man väl säga). En god ceasarsallad blev det för min del. Innan vi åkte vidare för att mecka med bilen så tog vi en runda förbi alla spelautomaterna.
 
 
José satsade 50 kr på såna där spel när en klo ska gå ner och fånga upp saker oftast gosedjur. Varje spel kostar 10kr och detta är Josés "skörd" efter dessa 50 kr. Inte så dåligt om jag får säga det. Dock måste vi nog båda erkänna att anledningen till att vi fick två gorillor med oss hem var för att den maskinen hade antingen någon av misstag lagt i massa pengar eller så var det fel på maskinen för två extra spel fick mannen. Inte tackar man nej till det även om man får två lika.
 
 
 
Här sitter den totala samlingen. Vi testade några spel till på kvällen sen och då fick även gammelsmurfen följa med hem. Det är rätt kul att vinna på sånt, det kräver ju en strategi och ja gosedjur är ju alltid trevligt och kan alltid vara bra inför framtiden =)
 
Idag har det varit tupperware möte för min del. Fick veta lite spännande =) Det bästa var nog att jag fick många fina grejer med mig hem som jag jobbat mig till.
 
Nu står bildsortering på schemat.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0