Borås djurpark

Nu ska vi se. Nu har jag försökt plocka fram lite bilder ifrån gårdagen. Vi åkte alltså iväg till Borås djurpark. Vi hade riktig tur med vädret, en perfekt dag för att gå i djurpark.
 
 
Här är bongos.
 
 
"Mossan på stenarna är den allra bästa"
Pingvinerna trivdes bra i vattnet. Det var rätt kul att se när de helt plötsligt gjorde sina behov i vattnet och vattnet färgades tillfälligt vitt. Jag undrar om det var därför det luktade massa klor där. Mysigt att simma runt i allas avföring, eller inte.
 
Älgarna hade sin egen avdelning.
 
 
 
Vargarna hade fått ungar. De var så söta så.
 
Lejonen var helt klart en av dagens höjdpunkter. När vi precis kom till lejonen kom en liten pojke och sa till sin mamma:" Titta det är Simba". Mamman sa sedan att det nog också var Nahla (stavning?) som låg där.
 
 
 
Det var så maffigt när han reste på sig. Wow alltså. Honom vill jag inte möta ensam utan glaset emellan.
 
 
Den lilla pojken igen:"Mamma , titta där är den STORA Lejonkungen". Det går inte mer än att le åt barnen. Tyvärr syns blixten här, inte helt bra för bilderna med glasrutan emellan, men för säkerheten var jag väldigt glad att den var där.
 
 
Tigrarna kom vi tyvärr inte lika nära.
 
 
Söta apor. Titta på den lilla ungen på grenen =)
 
 
"Det bästa käket skaffar man själv, de här ser goda ut."
 
 
"Inte alls dumt det här"
 
 
 
Det var afrikansk vecka så vid savannen bjöd de på afrikanskt bröd. Kommer inte riktigt ihåg vad det hette men nåt som började på Ma.......
 
 
 
Girafferna. Jag har fått en liten extra kärlek till giraffer. Jag tror jag vill bli en giraff i nästa liv.
 
 
Så fina.
 
 
Hyenor.
 
 
"Ida, kan vi inte ha en sån här hemma, de är så fina"
 
 
"Men denna då, älskling? Han är inte så stor, han kan bo på kontoret"
 
Jag var väldigt tveksam till mannens förslag. Jag hade nog hellre satsat på den här lille filuren, OM han hade fått plats hemma. Han fick ju inte ens plats på hela kortet, trots att mannen flyttat riktigt långt bak.
 
Det var lite ifrån vår dag på Borås djurpark. Nu får vi se vad semestern mer har att bjuda på.
 
Idaghar vi i alla fall fått lite hjälp mot getingboet utanför fönstret. Dock är alla getingar rätt förbannade nu när vi tagit död på deras drottning så vi har blivit tillsagda att hålla alla fönster stängda ett par dagar framöver.
 
 


Kommentarer
felicia

Väldigt fina bilder Ida! Ni verkar ha en finfin semester.

Svar: Det har vi verkligen. Det känns nästan som en evighet sen vi körde från jobbet =)välbehövlig semester.
Ida

2012-08-20 @ 01:45:04
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0