Påskdagen

Först av allt har jag från syrran fått förfrågan om man kan be mig sy saker, visst kan man det. Jag är dock inget proffs så jag kan inte lova ett bra resultat =)

Idag har vi varit på språng största delen av dagen. Vi åkte hemifrån vid 7,30 och var hemma vid ca 19. Det blev en sväng till Ullared =) Handlade väl "lagom" mycket. Helt okej med folk också. Tänkte visa lite vad som fått följa med mig hem.



Gelpennor. Har velat ha det sedan vi var hemma i R-by senast då syrran hade såna. Ville ha lite finare pennor när jag skriver i kort till födelsedagsbarn bland annat. Ca 30 kr kostade dessa, helt okej pris.



Underlakan, alltid bra att ha. Dessa dra-på-lakan tycker i alla fall jag är bäst.



Ett wii spel fick följa med oss hem också. Vi har spelat föregångaren till denna (nr 8) och gillade det skarpt. Nu hittade vi nian 200kr billigare än affärer här i Växjö. Självklart var wii-kontrollerna urladdade när vi kom hem så vi laddar dem nu och får helt enkelt spela imorgon i stället.



Jag fick tag i onepiece eller ja någon typ av kopia, men jag bryr mig inte om det är en kopia. Hela 199kr kostade denna. Tror en äkta ligger på 700-800kr eller nåt sånt.

Sanningen är att det inte bara var en "onepiece" som fick följa med mig hem utan två stycken. Dock blev inte bilden på mig och den andra så bra.

Samma pris på den andra, alltså fick jag två stycken för kanske halva priset jämfört med EN äkta. Eftersom jag bara ska gå med dem hemma typ som myskläder så struntar jag fullständigt i märket.



Köpte också en sån här tröja, kallas de inte pippitröjor eller nåt sånt?? Lite osäker. Det var i alla fall det hela i klädväg för min del. Köpte också lite annat smått och gott som plastpåsar och sånt men tror inte det blir särskilt intressanta bilder =)



Sista stoppet innan hemfärd blev Panduro outleten. Sist jag var där minns jag inte att de hade tyger i alla fall inte i metervara, men ville i alla fall gå dit för tänk om. Och gissa vad eller ja ni har ju redan sett bilden. De hade en hel del tyg. Butiksbiträdet sa att det var minst halva ordinariepriset på tygerna per meter. Jag köpte två enfärgade tyger (ljusgrå och lila)  två meter av varje för 29kr metern. Helt okej pris tycker jag allt. Det mönstrade tyget köpte jag en meter av för 59kr. De tygerna brukar kosta 139kr metern. Jag vet inte riktigt än vad jag ska göra med dem men jag tyckte det var en väldigt dum idé att helt låta bli att köpa tyg när det var så pass billigt.

På panduro köpte jag också två påsar vadd á ca 500g. Sydde två kuddar för många veckor sedan men har inte haft nåt att fylla dem med. Vet inte om det var billigt dock, kostade 89kr för ca 500g. Men köpte annars blir aldrig mina kuddar klara.

Det var de inköpen de. Jag är väldigt nöjd med dagen och det bästa köpet var nog onepiecen, kanske på delad första plats med de billiga tygerna =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0