Nytt pysselprojekt

Nu hänger tavlan på plats. Kommer nog alltid känna mig lite stolt när jag ser den.

Nu blev ju funderingar kring vad nästa projekt ska bli. Att jag vill sy med symaskinen har jag vetat länge. Men vad har jag inte riktigt vetat. Men nu har jag en idé  i alla fall. Jag har varit på jakt efter ett datorskydd ett tag. De gånger jag tar med datorn till skolan stoppar jag ner den i en vanlig väska men den gamla datorn har jag också alltid ett extra skydd tror de heter laptop sleeve på engelska. Skyddar mot repor och lite sånt. Min gamla dator  var i storlek 15,4 och min nya är 15,6 vilket gör att jag inte kan använda den gamla =(. Lite synd det var ju ändå Björn Borg. Har nu hittat lite på nätet om att de syr egna sådana. Det är jag helt enkelt sugen på. Men måste lära mig lite mer om hur de gjort, har bara hittat beskrivningar på engelska än så länge och de använder en del fackord på engelska som jag inte helt förstår och sen mäter de  i inch, vilket försvårar allt lite. Blir att gå ner till Panduro i veckan tror jag och leta efter lämpligt tyg =)

Har förresten köpt in ett par nya jeggings idag. Är så sköna, vill inte slita ut mitt enda par för mycket så fick bli ett par extra idag, de sista i min storlek. Älskar verkligen de så mycket. Då jag till och från har lite problem med min oroliga mage så är nytvättade vanliga jeans det värsta jag vet, men jeggins är ju bara helt underbart. Förlåt att jag tjatar men jag är såld =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0