Fel post igen...

Är man skyldig att lämna ut fellevererad post? Funderar lite kring detta. Idag fick vi fel post för andra gången på en vecka =( Vet inte säkert vart personen bor heller för det står vår trappuppgång B, men ett namn som inte finns på någon dörr =( Inte stämmer lägenhetsnumret med vårt heller så förstår verkligen inte varför vi får det. Förra gången stod det inte ens vilken trappuppgång men det var samma namn denna gången.   Kollade upp på birthday.se och enligt dem så bor personen ifråga i vår trappuppgång och lägenhetsnumret stämmer med en annan som bor på andra våningen. Vet inte riktigt hur jag ska göra. För några veckor sedan hade någon tejpat upp ett fellevererat brev på ytterdörren i trappuppgången eller om det var posten som gjort så, jag vet inte. Den personen fanns inte heller på någon dörr. Kanske vore en idé istället för att behöva springa till en brevlåda när posten troligtvis ändå ska stanna i huset.


Förresten.... idag skulle mitt paket med serveringsdelarna till min servis som jag beställt för mina födelsedagspengar kommit. Tror ni de kommer??? Så klart inte, sen när skulle det här företaget kunna hålla leveranstiderna? Denna gången fick jag i alla fall ett brev om att det blir försenat, beräknas nu komma 2 maj. Åh det är så kul att vänta...... eller inte. Visserligen ska jag inte använda servisen till något speciellt framöver men ändå. Det är själva grejen att det alltid blir försenat. Jaja det är väl bara till att vänta. Tror det är 4 veckor sedan jag beställde nu.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0