Söndag

Idag har vi varit ute en sväng i Moheda ute på antik/loppisen som är där ute. Hittade två skålar i den serveringsserie som vi har. Fick några i present av mormor tror jag det var när jag fortfarande bodde hemma och nu när vi sett serien på loppis eller i butik så har vi börjat fylla på lite.

Var sen uppe en sväng på samarkand men vi kom därifrån lika tomhänta som vi kom.

Har beställt lite från Ellos. Har länge letat efter en jeanskjol eftersom den jag har (som jag använt hur mycket som helst) har börjat visa spår av förslitning. Välanvänd eller vad? I alla fall har inte hittat någonting i butikerna. Sen hittade jag en i elloskatalogen. Började kika runt på deras hemsida och mer nogrannt i katalogen och ja det fanns en hel del fint. Hade jag beställt allt som jag i första skedet klickade in så hade det kostat över 2500kr. Oj då lite väl mycket. Men slutade med att det blev tre jeanskjolar och en manchesterkjol. Kunde inte riktigt bestämma mig så fick bli allihop. Alla verkade bra på sitt sätt. Två var på rea och en fick jag 40% på eftersom jag hade en erbjudningskod. Så nu längtar jag tills allt kommer hem. I bästa fall får jag de nästa vecka. 4-5 vardagar stod det men sen är det väl plus transport.

Har rensat lite på kontoret också. Blev inte klädkammaren. Kände att jag behövde börja här så jag får en bra arbetsplats för studierna. Har satt in alla jäkla papper i denna kursen i en pärm eller jag egentligen bara mattedelen för sen var det fullt typ. Läser ju både matte/svenska nu. Har några få i svenska så får se om det kommer fler (har inte börjat svenskan på allvar än) och de ska ha en egen pärm eller om det blir lösa papper.

Är riktigt trött och seg just nu. Mest trött. Har inte gjort nog mycket idag för att vara så trött men men. Det kom mest nu när jag höll på med alla papper. Kanske blev när jag insåg hur mycket tråkig skit jag måste läsa igenom. Ska snart ta en dusch sen ska vi se någon film som José ville se (kan inte garantera att jag inte somnar på soffan).



Kommentarer
mamma

farsligt vad pengarna rullar,Mycket nya inköp förstår jag.

2011-09-05 @ 21:15:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0