Fredag

Dagen idag har främst bestått av hemtentaplugg. Inte alls så kul som det låter. Har låst sig en del för mig. Men började bläddra i en av böckerna jag lånat av Erika och där fanns massa matnyttigt som jag kan koppla till. Men det får bli imorgon. Kurslitteraturen är inte alls bra. Hälften är anpassat till förskolan och ja, i den verksamheten ska inte jag jobba så där försvann de. Den ena boken var så viktig att köpa sas det och det är bara nu till tentan vi möjligtvis behöver den och ja den handlar om förskolan och små barn. Alldeles för mycket pengar som gått till spillo i denna delkurs. Tack för den bra informationen alla lärare.



Den här fick följa med mig hem igår när vi var ute en sväng. Hade inte tänkt köpa den men var ändå sugen på att se hur serien egentligen började, nostalgi på hög nivå. Ni ser ju priset och ja det var inte så farligt tycker då inte jag. Inte för 17 timmars film. Kanske tittar på den på måndag när jag faktiskt råkar vara helt ledig. Hemtentan ska vara inskickad söndag vid midnatt och nästa delkurs börjar inte förrän på tisdag. Så måndag unnar jag mig ledigt efter att ha slitit med plugg till både en salstenta och en hemtenta de två senaste veckorna. Ledigt från plugg i alla fall. Finns lite smått att göra typ putsa fönster, torka ur kylskåpet lite mer ordentligt och ja listan kan nog göras lång. Lite nytta och lite nöje får det nog bli på måndag.

Vad kan jag mer berätta? Ikväll fick jag för mig att måla naglarna så nu är de helt knall-lila. Vet en liten fröken som kommer gilla det i alla fall om vi ses innan det börjar försvinna. Imorgon och kanske på söndag blir det hemmaplugg för mig hela tiden. Men hoppas bli färdig imorgon och kanske bara läsa igenom en sista gång innan jag skickar in den på söndag morgon.

Snart dags för sängen tror jag allt. Tar på krafterna att sitta och plugga tenta hela dagen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0