1 september

Idag är det redan 1 september. Snart är vinter här, usch. Känns som jag inte njutit färdigt av sommaren än. Enda fördelen med höst/vinter är ju att man får tända upp massa ljus och ha det extra mysigt hemma. Tycker det är så härligt med ljus.

Nu har jag gått fyra dagar i skolan och känner mig helt slutkörd. Har inte kunnat läsa så mycket eftersom mina böcker inte har kommit än. Idag har jag också beställt ett antal böcker till. Men nu tror jag alla böcker är beställda i alla fall. Kommer väl lagom tills de kommer hem få beställa böckerna till nästa delkurs eftersom delkursena endast är på 5 veckor. Vågar inte räkna på hur mycket jag lagt på alla böcker bara denna delkurs. Har skrivit ut alla papper till kursen nu också. Var ju en hel del material där också. Även om det var dubbelsidig så blev det en rejäl bibba med papper. Men skrev ut det i skolan. Använda upp alla sidor jag får skriva ut gratis där först. Men när jag inte får skriva ut gratis längre så får det nog bli att skriva ut här hemma. Får ju ändå ut ganska mycket sidor på varje patron så klarar sig ju ett tag.

Såg just att csn pengarna kommer in imorgon. Lagom till helgen =) men jag ska försöka spara allt eller ha betala kurslitteraturen med de pengarna och sedan spara resten för kommande kurslitteratur. Fasen vad det är tråkigt att köpa kurslitteratur. Upptäckte igår att en av böckerna jag beställt (den enda som kommit hem) ska jag inte ha. De hade ändrat kurslitteraturlistan såg jag när vi fick den nya måndags. Det var tacken för att man försökte vara ute i lite god tid. Men kommer nog behålla den och skita i och beställa en av de andra böckerna. titelmässigt låter det som att de har ungefär samma innehåll. Den felaktiga boken kändes enda ganska vettig och användbar. Ska ju läsa svenska/matte till våren också och då kanske den återkommer, vem vet. Var ju ändå typ den billigaste boken så.

Nu ska jag sluta skriva för snart orkar ingen ändå läsa. Ska nog sätta mig och läsa lite kurslitteratur, så kul så (not). Sen har jag ett samtal att ringa senare ikväll.




Avslutar med en bild från Kolmården.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0