Min söndag

Har skickat in hemtentan nu. Nu får det vara som det är. Går det inte hela vägen så får jag ta det sen.

Idag blev vi bjudna hem till svärföräldrarna på en chilensk rätt som jag inte tror att jag ätit innan. Det blev pastel de choclo och humitas (uttals utan H).  Det första är typ en majsgratäng med kyckling, ägg, majs, lök,russin och oliver. Jag petade bort russinen och i min bit fanns inga oliver som tur var. Var gott och lite annorlunda. Enligt mr C skulle man helst ha socker på det men nja jag tyckte det nog var godast utan. Humitas är en röra med majs och färsk basilika inlindad i majsbladen. Den tyckte jag nog lite bättre om men båda var goda. Det är verkligen super kul att vara tillsammans med en chilenare och få ta del av deras mat och kultur. Deras empanadas con queso är hur goda som helst. Undra om man får önska sig såna i födelsedagspresent????

Imorgon är jag helt ledig. Eftersom nästa delkurs inte börjar förrän på tisdag så tar jag nog 100% ledigt imorgon. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Kanske börja med att tvätta färdigt soffan med textiltvätten? Usch det lät ju spännande......... Ska kanske pyssla lite också. Har ju en hel hög med kort som måste göras. Dags att börja någon gång.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0