Lätt ångest

Sitter och tittar på hemtentan och klockan är över midnatt en lördagnatt. Känns inte som jag. Men är ändå vaken så.

Börjar bli nervös för den här tentan. För det första vet jag inte ens om det jag skrivit om är relevant plus att läraren poängterar viktigt av ett korrekt svenskt språk i texten. Det har jag nog aldrig blivit bedömd på under universitetstiden. Det gör mig nervös. Tycker inte om att bli granskad på det sättet. Tänk om jag har ett helt galet svenskt språk, jag har bara inte fattat det själv än =(

Sen har jag inte använt så mycket av kurslitteraturen och det känns inte bra. Hälften av litteraturen är typ anpassad för förskolan så de böckerna försvinner ju typ direkt. Sen är det en bok jag inte har men har böcker som innehållsmässigt borde vara lika om man utgår från namnet. Men har kopplat massa. Kanske för mycket? Kanske är kopplat bara för kopplandets skull? Eller ja det vet jag ju att det är men märks det i texten och är det för många halmstrån jag försöker nå med mina kopplingar??

Nä nu ska jag inte tråka ut er med min ångest. Läsa igenom det lite till sen får det nog vara för kvällen (natten). Har ju morgondagen på mig att kolla över det innan det ska skickas in.

Trevlig lördagnatt på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0