Tisdag

Igår var effektiviteten inte alls så hög som den hade behövt vara med tanke på att jag påbörjat ännu en vecka med hemtenta. Har 7 frågor som ska arbetas av, ska vara inne på söndag så minst en om dagen. Blev inte klar med första igår =(  Skyller faktiskt lite på förkylningen att jag inte är helt på hugget och jag tror jag hinner ändå. Så tanken är att jag ska slutföra den nu innan lunch idag istället. Ser helt lovande ut faktiskt. Har bara någon enstaka referens att lägga till. Var mycket uppgifter att hitta på själv så måste bara hitta lite belägg för den typ av uppgifter i litteraturen. Hoppas kunna bli i stort sett klar med fråga 2 idag så jag ligger i fas. Men ska iväg på möte ikväll så kvällen försvinner helt. Hade velat bli klar med hemtentan innan helgen men vet i katten om det är möjligt. Men har ju 100%-ig semester hela nästa vecka så om jag behöver sitta i helgen kanske inte är hela världen.

Imorse valde jag att ta lite sovmorgon. Sov lite dåligt inatt eller snarare tidigt imorse. Vaknade med massa hosta som abslout inte ville ge med sig vid 4-tiden. Sov inte helt bra efter det. Så när José smet iväg till jobbet så låg jag kvar en stund, närmare bestämt till 8. Precis vad jag behövde. Nu känner  jag mig utvilad och kan ta mig an hemtentan bättre. Mamma ringde också imorse så där försvann ju någon halvtimmes pluggtid, kanske ingen större katastrof men ändå.

Idag tror jag vi ska få tillbaka hemtentan från förra delkursen (den jag slutförde innan Annie var här på höstlovet, dvs skit länge sen). Hoppas verkligen jag klarat den, vore så surt att behöva ta tag i den igen. Man har ju släppt det vi gjorde då. Håll tummarna för mig.

Nä nu blir det att slutföra uppgiften om likhetstecknets (=) betydelse. Sen blir det nog uppgiften om att definera mönster i matematiken. Wish me luck!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0