Plugg, blä

I måndags påbörjade jag nog den värsta delkursen hitills. Det är massa tid i skolan och massa som ska läsas. Vara i skolan 8-16 och sen kanske några hundra sidor som ska läsas nästan varje dag. Vet inte riktigt hur de tänkt och sen pratar de om att man bara 8 timmars "arbetsdag". De måste läsa sjukt mycket fortare än jag. Sitter just nu och läser in mig på morgondagens studiegrupp. Vi ska sitta och förbereda ett seminarium tillsammans till på fredag. Skriva ner massa. Väntar just nu på att skrivaren ska skriva ut allt jag bett om. När man skriver dubbelsidigt tar det längre tid eftersom första sidan måste torka innan den kan skriva ut på andra sidan. Men det sparar papper (=miljövänligt) plus att det inte blir lika många papper att håll ordning på.

Har kanske nåt mer att berätta men inget jätte viktigt och nu måste jag återgå till plugget. Har X antal sidor kvar att läsa, kommer aldrig hinna alla. Vid 20.00 tar jag nog kväll och tittar på bonde söker fru. Sen dags för duschen och sen blir det väl nästan rakt i sängen, kanske lite mer läsning. Börjar typ vid 8 varje dag denna veckan och alla andra dagar som vi är i skolan resten av kursen. På fredag slutar vi faktiskt tidigt vid 12. Bara fyra timmar i skolan, något som är ovanligt i denna delkursen. Nästa vecka har vi tre hemmastudier dagar. En måste vi ägna grupparbete åt men blir i alla fall 2 hemmastudier dagar på fyra veckor (om man inte räknar med hemtentatiden). Inte van att vara så mycket i skolan.

Nu är sista saken utskriven. Inga mer undanflykter dags för diamant diagnosmaterialet och artiklar ur nämnaren. Har drygt 40 sidor i baskunskaper i matematik kvar också men de vet i katten om jag hinner.

Får se när jag återkommer!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0