Jäkla universitet

Asså det känns som universitetet gör lite som de själva vill, eller i alla fall vissa lärare. Vi hade rätt att få ut vår hemtenta från förra delkursen idag. Det har gått 15 arbetsdagar vilket är den tidsperiod de har på sig att rätta. Idag kom ett mail att vi kan hämta ut den på torsdag. Då har det övergått tiden, men det skiter läraren väl fullständigt i. Problemet är att vi måste hämta ut den utanför hennes kontor. Så inte nog med att de inte håller tidsplanen vi måste hämta den själva. annars brukar de skicka ut ett mail med resultat och sen har man möjlighet att hämta papperskopian med kommentarer och så. Men nä nu måste vi hämta hela tentan för att få resultatet verkar det som. Jäkligt smidigt nu när vi sitter och skriver på den andra hemtentan och inte är på universitetet alls. Måste alltså ta bussen upp dit, hämta tentan och sen åka hem igen för att få resultatet. Med tanke på att jag måste åka buss så försvinner nog minst en timmes värdefull pluggtid. Fasen vad sur jag blir. Väntar jag in José så han kan skjutsa så har väl folket redan gått hem och stängt.


Undrar om de får göra så här? Jag menar det är ju massa studenter som pendlar långt. Hur svårt kan det vara att skicka ett mail bara så man vet att man är godkänd och sen kan man hämta tentan när man ändå är på plats. Vi har ju faktiskt ledigt nästa vecka så de som pendlar är ju inte på universitetet förrän 12 december. För har man kanske 6mil så kanske man inte bara kör totalt 12 mil för att hämta ett papper???

Vad sur jag blir. Vet inte riktigt hur jag ska göra nu.


Kommentarer
mamma

dålig stil. Verkar helgalet att åka och hämtaen tenta om man sitter flera mil därifrån.

2011-11-29 @ 21:08:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0