Fortfarande förkyld

Gårdagen gör jag ogärna om. Drygt 7 timmars redovisningar under dagen varav drygt 50-60 min var redovinsingar med min grupp. Lägg en förkylning på det så, ja jag kanske inte behöver säga så mycket mer. Hade sovit riktigt dåligt på natten med, jag som aldrig brukar ha några större problem med sömnen vid förkylningar. Men den natten blev det inte många timmars sömn, kanske var lite nervositetet inför redovisningarna också, vad vet jag. Efter att ha kämpat hela dagen med att bara försöka överleva dagen så släppte allt på kvällen och jag blev rejält dålig. gissar att hela kroppen kämpat för att hålla förkylningen borta under dagen så nu fick jag allt dubbelt upp istället.

Inatt har jag i alla fall fått sova och känner mig lite piggare men det är hemmadag som gäller. José är borta hos sina föräldrar då hans pappa fyller år idag. Bad José att hälsa och gratta från mig. Hade direkt inte orkat sitta där och varit trevlig just nu. 

Fick en påminnelse om att hämta min servis på posten så vågade inte vänta längre. Hade tänkt hämta den när jag kände mig piggare men blev lite orolig när jag fick påminnelse. Så har fått lite luft idag. Har också gått igenom servisen lite. Men är besviken. De tallrikar jag redan fått upplever jag som mycket ljusare än de jag fått nu. De jag har fått nu är mycket finare och stämmer bättre med bilderna på nätet, men de första jag fick trodde jag ju var som de skulle och färger upplevs ju alltid olika på bild och i verklighet pga olika ljussättningar.   Skulle ju få några småskålar också. 10 till alla de tallrikar jag fick nu och två extra för de tallrikar jag redan fått. De 2 extra skålarna är ljusare och ser inte exakt likadana ut som de andra 10. Känner man längs kanten så är de 2 extra mer släta längs kanten medan den andra 10 har mer ett ja vad säger man sånt mönster man kan känna typ som är i själva porslinet.
Men till det värsta........ Det verkar saknas en mattallrik. Ska kolla en extra gång på allt sen. Erika ringde precis när jag tittade på det, vet att jag höll i en tallrik så kan ju varit tankspridd och lagt ifrån mig en tallrik någonstans när jag skulle svara. Men har kollat på de mest möjliga ställena. jaja får kolla på det senare. Blev lite matt av att kolla på allt och lyfta massa. Så ska kolla över det igen och stämma av med José om han också upplever färgskiftningen mellan olika tallrikar. Men ser ut att bli ett telefonsamtal till företaget på måndag.

Nu blir det vila och nog lite mat. Har de här förkylningsdagarna varit jätte hungrig men när maten väl är framme har jag typ inte kunnat äta. Frukosten blev nog typ hälften så stor som en vanlig morgon. Så är kanske inte så konstigt att jag är hungrig nu.


Oj det blev väldans långt. Har du orkat dig igenom allt det här så är det nog nästan på plats att säga TACK FÖR ATT DU LÄSTE!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0