Zumba uppdatering

Nu har jag testat zumba. Var rätt kul men bland det första jag testade var en 20 min blandad dans. Var dock lite väl avancerat för mig som nybörjare. Hade önskat att de visat stegen lite tydligare. Nu bara bytte de helt plötsligt och då tog det ju en stund innan man fattat vad det var för nya steg och hur man skulle göra dem. Hade bara tränaren att titta på och läsa av hennes steg. Lagom till man börjat fatta stegen bytte de så klart.

Testade också basic cumbia. Det var min grej. Lite långsammare och samma steg en lång stund så man verkligen hann komma in i det. Nästa steg var sen precis samma som först fast man började med den andra foten. Alla fortsatta steg var också ganska lika så var faktiskt ganska lätt att hänga med. Större rörelser bara och mer höftrörelser.  Fick mycket beröm från tränaren. "Nice hips" osv. =)

Enligt programmet zumbade jag i 14 min. Men tror det var mer. Påbörjade 20 min programmet men orkade inte slutföra eftersom tempot var högt och jag inte riktigt hann fatta stegen. Tror inte det blev medräknat. Svettades som en gris efteråt i alla fall. Men kändes så skönt. Men ska nog arbeta med grunderna i varje dans innan jag försöker på mig en 20 min pass igen.


Kommentarer
Mormor

Du vet väl att moster och Sara går på det,du kanske kan få tipps.

2011-05-14 @ 10:14:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0