Koncentration

Har lite svårt att koncentrera mig just nu. Är inte alls sugen på att skriva den här uppgiften. Vi har delat upp det lite i gruppen nu och jag känner att det är jätte svårt att skriva min del. Min del ska nämligen till stor del bygga på det som vi skrivit innan dvs de delarna som mina gruppkompisar just nu håller på att skriva. Känns som att jag får komplettera min text efter att läst deras texter. Sen är väl helgen räddad för jag ska läsa massa om genmodifierad mat (GMO). Känns i alla fall skönt att det här stora arbetet är ett gruparbete dvs vi är flera som diskuterar oss fram till resultat och vi läser gemensamt allt dvs ev misstag har större chans att hittas.

I juni när skolan är slut tänker jag inte göra nåt duktigt (ja disken och sånt går väl an). Ska bara göra roliga saker, scrapbooka, titta historiska draman, baka. Allt sånt som inte hunnit med på hela terminen. Tror på fullaste allvar att jag varken scrapbookat eller bakat på hela terminen. Har inte tagit mig tid till det. I förra kursen fanns kanske lite tid till sånt men denna kursen asså. Det värsta jag varit med om och då har det värsta inte varit än.

Idag hoppas jag verkligen att mitt paket kommer. Har skickat efter lite kläder från ellos. Skickades från dem i tisdags så jag trodde att jag skulle få det igår men idag borde det komma. Men när jag söker på kollinummer står det att det fortfarande inte lämnat Göteborg. Tveksam till om det stämmer. Skulle behöva nåt uppiggande just nu.

Hela veckan nu har jag ställt fram den fina buketten jag fick av Josés så jag ser den. Den är fin att titta på och sen känner jag att någon verkligen bryr sig om mig och älskar mig. Jag blir lugn av att se den och lukta på den. Ger lite extra energi att orka. Var syren i den också, luktar underbart och ja en av mina favoritblommor så här på våren. Får sommarkänslor eftersom de alltid blommade vid skolavslutningen.

Just nu håller de på att fixa nya utemöbler på gården. Verkar dock som de skruvar fast dem i marken, så de inte går att flytta. De har haft såna där picnick möbler innan, där bord och sittdel sitter ihop. Har varit smart då man kunnat flytta möbeln efter solen/skuggan.

Nä nu ska jag fortsätta skriva lite till innan jag tar lunchpaus. Brukar alltid ta det vid ca tolv och sen titta lite på hem till gården, den klassiska serien som måste gått hur länge som helst. Glömma allt en liten stund medan man äter. Brukar ha lite extra energi efter det. Jag funkar i alla fall så att bara äta nåt lite snabbt och sen fortsätta skriva då är jag fortfarande lika trög. Sen ibland när han har tid så ringer José på sin lunchrast som är vid samma tid. Ett trevligt inslag som jag saknar de dagar då han är upptagen och inte hinner.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0