Rapport skrivning

har suttit hela dagen nu och skrivit av intervjuerna jag gjort till rapporten. Hade spelat in allt. Intervjun med min handledare var nästan en halvtimme så den tog väl kanske 2,5-3 timmar att skriva av. Var ganska jobbigt, men valde att inte skriva av allt ordagrannt, det mesta blev ordagrannt men ibland skrev jag ner det hon menade med mina egna ord.ska jag ha citat kommer jag ändå vilja gå tillbaka och lyssna igen.
Hade ju en intervju med en av speciallärarna också. Ja kan väl säga att jag varit upptagen hela dagen med det. Tänkte skriva ut allt jag skrivit nu så jag kan ta och titta på det när jag sammanställer rapporten. Jag tycker det är ganska jobbigt att behöva byta mellan olika fönster på datorn. Jag blir lite extra snurrig av det.

Igår fick jag ett samtal från något undersökningsföretag som undrade om jag ville svara på några frågor. Ja visst tänkte jag, så upptagen är jag inte just nu. Det handlade om trovärdigt en tidning som svenska kyrkan skickar ut med reklamen. Brukar stå lite om vad som händer i de olika kyrkorna framöver. Brukar bara bläddra snabbt. Fick i alla fall svara på lite frågor om den. Hur mycket jag läser den och lite sånt. Men trodde ju bara det skulle ta en kort stund. 7,5 minuter senare la jag på luren. Tyckte det kändes lite jobbigt, hade inte riktigt lust att lägga så lång tid på några frågor. Sen försökte hon sälja in mig på att vara med i någon panel och svara på massa liknande saker via mail flera gånger i månaden. Viss ersättning skulle utgå. 1kr per minut enkäten tog typ. När man fått ihop 25 så kunde man skänka till bris eller vad det var, någon välgörenhet i alla fall. Kändes lite konstigt att först säga att det skulle utgå en ersättning till mig men det lät på henne som att man bara kunde skänka den till välgörenhet. Jag orkar inte med massa enkäter hit och dit så jag tackade nej. Kommer säkert ändå inte orka sitta med det hela tiden.

Nä nu är det dags att ta tag  i diskberget som står i köket. Lär nog inte försvinna av sig själv tyvärr. Åh vad jag önskar tills den dagen vi har en diskmaskin. Får ju direkt inte plats med någon nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0