Onsdag

Igår insåg jag att Växjöhem ger oss en anledning att storstäda kontoret. De ska byta nåt på alla element nästa vecka. Ska erkänna att jag inte helt fattat vad de egentligen ska göra men ja det märker vi väl. I alla fall de vill ha fri arbetsyta runt elementen. Inga problem tänkte jag först. Tills jag gick in på kontoret. Ni som varit hemma hos oss vet hur det ser ut framför elementen på kontoret. Jo där har vi vårt dunderstora skrivbord. Så vi måste skruva ner halva skrivbordet, flytta Josés dator och alla dessa tusen sladdar som är kopplade till den. Suck. Men ska passa på att storstäda där bakom. Ska nog ta ner gardinerna och tvätta dom (de har nog suttit uppe sen vi flyttade in här för typ två år sen) och fönstret ska putsat lite, är inte heller tagit sen vi flyttade in skulle jag gissa. Men flyttar inte om allt så mycket som man måste göra bara för att byta gardinen. Ner ska den och tvättas i alla fall nu. Men har nog inget mer spännande att sätta upp så det får nog bli samma som åker upp igen. Eftersom vi inte exakt vet när de kommer bara att de kommer under veckan så måste vi packa ner allt på söndag eftermiddag/kväll och i värsta fall ha det så till fredag eftermiddag. Blir tid att tvätta gardinen i alla fall. Hahahahahaha.

Ska försöka skriva färdigt grunden på min rapport idag. Imorgon vill jag bara behöva ha diskussionen kvar, dela in intervjuerna lite mer med underrubriker och klistra in teoridelen. Men närmar mig slutet på redovisningen på intervjuerna. Är glad att jag inte intervjuade rektorn också (vilket man kunde göra om man ville) för jag hade inte fått plats med det. Börjar nästan bli orolig att det bara på detta kommer bli för mycket text.

Måste berätta nåt småtragiskt. Min mellanslagstangent på datorn tror jag börjar ge sig. Oftare och oftare så ser jag helt plötsligt att den inte reagerat när jag tryckt där. Börjar bli orolig att datorn inte kommer orka resten av utbildningen. Den börjar bli rätt seg på att ladda sidor på nätet också och då är det inte så länge sen José hjälpte mig att blåsa ut allt och installerade om operativsystemet. Då var en pigg och glad ett tag.

Har försökt att få tag i familjen i en och halv timme nu. Men det tutar bara upptaget. Det brukar innebära att mamma pratar antingen med mormor eller med moster. Men mormor ska familjen redan varit hos idag (enligt syrrans blogg) så det borde det ju inte vara. Får väl skylla på moster då. Ska ge det ett nytt försök nu.

kram på er


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0