Kräftor

Idag är det redan söndag igen och det börjar bli dags att återgå till verkligheten. Imorgon är det VFU-seminarie som gäller. Då ska vi snacka om vår vfu och om en av de uppgifter som vi haft. Vi ska redovisa muntligt men ha skriftligt underlag. Sitter och skriver på det nu. Men vet i katten hur avancerat det ska vara jag menar det verkar ju som att ingen ändå ska läsa det, förutom jag då. Måste bara försöka koppla det lite litteraturen också så jag kan säga nåt smart om det om det behövs.

Insåg just att jag måste beställa litteraturen till nästa kurs snart. Skulle väl egentligen redan gjort det. Men fokus har legat på annat nu under vfun.

Ska sätta mig och skriva på rapporten också. Ligger väl inte helt i fas ska erkännas. Men ja ork och motivation till att sitta och skriva massa finns inte. Måste i alla fall fixa uppgiften till imorgon idag och sedan resten av veckan får jag sitta och arbeta stenhårt med rapporten. Men teoridelen är redan klar (skrev den som seminarieuppgift för någon månad sen). Teoridelen är den som brukar vara jobbigast och ta längst tid att skriva så känns skönt att ha den klar. Ska sitta och lyssna igenom två intervjuer och skriva utifrån dem.

Igår var vi iväg en runda på stan och lite annat. Hamnade på city gross och handlade lite gott kött. Fick till en riktig festmåltid igår, mums.  José hittade också lite kräftor som är hans favorit så idag ska vi äta kräftor. Jag vet lite fel säsong men han har bestämt sig så jag hänger bara på liksom.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0