Fortfarande sjukt

Usch det här var en av de värsta förkylningarna jag varit med om. Natten till fredag sov jag så dåligt, sov två timmar sammanhängande sen efter klockan två så sov jag knappt nåt, småslumrade kanske lite men somnande aldrig ordentligt. Brukar aldrig har några större problemen med sömnen när jag är förkyld. Så det var en ganska trött och sjuk Ida som steg på morgonen för att kunna ringa till praktiken och sjukanmäla mig.

Låg sen utlagen i soffan hela dagen. Hade tänkt att jag kunde se någon av de här Ida filmerna som jag inte sett än som är typ 5 timmar långa. Men jag orkade inte ens se på tv utan bara vilade och vilade.

Har just kommit på en bra diet. Förkylningsdieten. Igår kunde jag inte äta alls och ja jag var inte särskilt hungrig. Åt en macka till frukost (då var jag faktiskt lite hungrig) till mackan blev det varm choklad. Sen var jag inte hungrig på hela dagen. På kvällen ville José äta tacos och jag kände att jag borde nog äta nåt även om jag fortfarande inte var hungrig. Då var klockan nästan 20. Så på nästan tolv timmar åt jag ingenting för jag var inte hungrig. Åt en tacos och fick tvinga ner sista biten för jag blev väldigt mätt.

Avslutade kvällen med lite godis och cola (där kanske diet tänket försvann). Så fick en liten sockerkick och fick väl mig att må lite bättre. På kvällen orkade jag faktiskt se ett helt tv-program let´s dance. Hade inte ens orkat surfat någon längre stund igår. Så därför ingen uppdatering här men den hade hade blivit mycket mer klagande än den här och den här var klagande.

Idag mår jag lite bättre. Med betoning på lite. Har lyckats äta 1½ macka och en liten youghurt till frukost. Verkar gå framåt. Idag ska jag nog försöka se en av de där filmerna. För idag tror jag att jag orkar. Men mycket vila står på schemat hela helgen för jag vill vara frisk nog för att kunna gå till praktiken på måndag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0