Dag 8 - Ett ögonblick

Okej hur är det tänkt att man bara ska kunna välja ut ett ögonblick. Ska erkänna att jag har lite svårt att bara välja ett så det kanske blir några stycken.

Ett ögonblick som alltid kommer vara starkt är när jag träffade José för första gången. Det starkaste ögonblicket den dagen var nog precis när vi skulle skiljas. Då tittade jag ganska länge och djupt in i Josés ögon. Då fastnade jag mer och mer för José. Men eftersom jag precis kommit från dåliga erfarenheter när det gällde killar så tog det ganska lång tid innan jag vågade tro på oss som par. Men det gick ju bra =)

Ett nyligen upplevt ögonblick var när jag fick massa beröm av en lärare ganska nyligen. Tror jag skrev om det i bloggen? Jag har alltid haft dåligt självfötroende men har nu kommit till den punkten att jag verkligen vågar tro på när andra säger positiva saker om mig. Det är en härlig känsla att få höra att man är duktig och se att ens slit ger nåt.

Ett annat ögonblick José och jag flyttade ihop på riktigt. Kommer ihåg när jag satt i den här lägenheten för första gången på golvet i vardagsrummet och sedan började bygga upp vårt gemensamma hem. Mitt första egna hem (även om det är delat). Där jag varit med och bestämt från dag 1. Känns härligt.

Andra ögonblick är när jag klarade uppkörningen och ätnligen hade mitt körkort (det är förresten 6 år sen idag sem jag klarade uppskrivningen). Kommer också ihåg när jag blev storasyster för andra gången och jag fick en syster som jag önskat =)

Nu ska jag slänga mig i duschen så vi får höras mer imorgon.


Kommentarer
Annie

Du måste tro på dig själv.Annars går inget.

2011-03-09 @ 14:07:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0