Dag 7 - Min bästa vän

Min bästa vän heter Malin. Vi träffades när vi sommarjobbade ihop på våra mammors jobb (sjukhusköket i disken). Kommer ihåg att jag visste att det skulle komma en ny tjej den dagen. Hittade henne stående i stora slurpen (en maskin där man kastar ut alla matrester och de mosas sönder till ja nåt, jag vill nog inte veta hur det ser ut efteråt). Vi började snacka lite och ja som man brukar säga, på den vägen är det. Har för mig att Malin sagt att hennes mamma sagt att det fanns en tjej som hon nog skulle komma bra överens med (lilla jag). Ja kan väl bara säga att Malins mamma hade väldigt rätt.

Malin och jag har hittat på många roliga och galna saker. Som när vi jobbade ihop och var färdig med sysslorna och väntade in att kvällsdukningen skulle börja. Vi började spruta ner varandra med högtrycksslangen. Vi var fullständigt dyngsura efteråt. Men oj vad kul vi hade. Kommer ihåg att postgubben skulle hämta mat precis då (posten hämtade och transporterade mat till någon avdelning). Stackars postgubben var ju livrädd och gick så nära väggen han kunde för att slippa bli blöt, hahhahaha.



Jag och Malin

Det känns som jag kan prata med Malin om allt. Vi har så himla kul när vi gör nåt tillsammans, men det blir inte så ofta som jag skulle önska eftersom vi bor i olika städer.  Måste träffas snart igen gumman.



Kommentarer
mamma

snygga tjejer,

2011-03-09 @ 18:34:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0