Dag 6 - Min dag

Tur att den kategorin hamnar idag för idag har jag faktiskt nåt att berätta. Kom dock på i slutet av dagen att det kanske hade varit lite kul med bilder så det blir väldigt lite av den varan.

Började dagen ganska logiskt nog med lite frukost. Fastnade en bra stund framför vasaloppet.

Senare stack José och jag iväg för att bland annat tvätta hans bil. Det finns en manuell miljövänlig biltvätt ganska nära oss. Självklart var det fler som ville tvätta bilen i den fina vädret så vi fick stå i kö. Bilen var ganska smutsig efter vintern så skillnaden blev ganska stor.

Sen drog vi iväg till skopunkten, men där fanns inget kul. Sen var det bort till Josés favoritbutik för att införskaffa lite dammsugarpåsar. Sen blev det en sväng på city gross också. Där hade de 25 % på leksaker, spel och pussel. Så vi fastnade i spelhörnan och kom ut med ett spel som José länge velat ha, Den försvunna diamanten. Så det ska vi sätta oss och spela lite senare. Hade det spelet när jag var liten och minns det som väldigt roligt. Dock försvann brickorna till slut så det blev svårt att spela.

Kom senare också till köttavdelningen, där hittade José lite flintaribs så då var det bara och byta meny. Så idag blev det årets första grillning, vilka vårkänslor vi fick med solen rakt in på balkongen. Var så skönt där ute. Så Underbart.


Årets första grillning.

Senare ikväll blir det solsidan på tv. Jag ska också festa på en semla. Köpte ett två pack på city gross. Önskar att det fanns singel pack. På maxi kan det finnas ibland men oftas bara de med vanlij. Jag vill inte ha såna, vill ha vanliga.  José är ju allergisk mot mandel vilket gör att han inte kan käka vanliga semlor. Så nu får det blir semlor två dar i rad men men. Har bara ätit en enda semla på hela säsongen så det kan väl vara okej. Får se om city gross är goda. Inget slår mammas hemgjorda, inte av de jag smakat. Så i och med detta inlägget mamma så beställer jag dina semlor till när ni kommer om ca två veckor. Funderade på att göra en sats efter mammas recept, men fatta vad många det blir och det är bara jag som äter. Ingen bra idé det där.

Nu har vi förresten en ny fin skrivare här hemma. Hittade ju en fin förra helgen men sen när vi bestämt oss så fanns den inte i lager. Lite konstigt att de står och säljer in något som de sen har hemma. Fanns en "storebror" till den skrivaren, lite mer avancerad men samma i botten , men då tyckte vi den var alldeles för dyr. Igår gick vi in för att se om de fått in den första på lager igen. Men nopp fanns inget i hyllan i alla fall. Men då hade de sänkt "storebror" med 500kr. Så då slog vi till. blev 300 kr dyrare än den första skrivaren men är lite bättre också. Så nu har vi en skrivare med många bättre funktioner. Jag behöver inte längre sätta igång Josés dator varenda gång jag vill skriva ut för nu finns den trådlöst kopplad till vår router. En funktion jag redan älskar. Sparar ju energi också när man slipper ha en extra apparat igång bara för att kunna använda skrivaren. Vi kan också nu skriva ut dubbelsidigt, vilket kommer spara papper, särskilt för mig som skriver ut en hel del. Ja det var bara några av fördelarna med den nya. Ni orkar ändå inte lyssna på alla, hahahaha.

Trevlig söndagskväll på er!


Kommentarer
Annie

Men hallå?Du har missat Dag 5.Du kan ju inte hoppa över den.

2011-03-06 @ 19:33:00
Anonym

vi får väl baka några släta bullar plus kringlor till dom som inte äter det.

2011-03-07 @ 17:16:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0