Dag 2 - Min första kärlek

Tänkte kort berätta vad som hänt idag innan jag går över till dagens egentliga inlägg.  Hade en lite annorlunda morgon. När bussen kört ungefär halva den resväg jag har till praktiken så stannar den för att släppa av och sen går inte dörrarna igen. Busschaffören går du ut och stänger av bussen och stänger de utifrån, så där ni vet som de gör när de ska lämna bussen. Då gick dörrarna igen. Problemet var att sen gick det inte att starta bussen igen. Efter ett antal försök gav han upp och bad och oss lämna bussen och ta en annan. Som tur är går bussarna tätt morgonen, typ var 10:e minut så vi stod väl där ganska exakt 10 min innan nästa buss kom.

Okej över till dagens tema-inlägg eller vad man ska kalla det.

Min första kärlek
Ni som känt mig sen barnsben vet precis vem min första kärlek var, tror jag i alla fall. Men i alla fall. Han heter Håkan och gick i min klass från lekis till årskus 9. Tror jag blev lite småkär redan på lågstadiet men det var först i typ femman, sexan som vi verkligen blev ihop, då var vi ihop en hel vecka eller nåt. Vi var ihop några timmar/någon dag på klassresan i sexan också, när vi var på Gotland. Men han låg bara och läste i sin bok och var tråkig så jag gjorde slut. Hahahaha
Hur eller hur så var vi under hela skolgången riktigt bra vänner, kanske särskilt under högstadiet (då var vi bara vänner och jag var väldigt nöjd med det). Vi var dock typ alltid klassens par men utan att vara ihop. Under högstadiet umgicks vi ganska mycket och skrev nåt stort arbete ihop. Sen på gymnasiet gick vi på samma skola men jag gick barn och fritid och han natur. Då gled vi ifrån varandra, fick olika intressen och så. Men det hände att vi kom hem med samma buss och tog sällskap en bit hem.



Kommentarer
Erika

hahahaha älskar din anledning till varför du gjorde slut xD

2011-03-02 @ 23:27:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0