Köksstädning

Igår var en intensiv dag. Först åkte jag ut till en god vän och hennes dotter i Vetlanda (eller ja i närheten i alla fall). Det var ju nästan lite av ett äventyr i sig att ta bussen ut dit. Var ett byte. På vägen dit fick jag vänta 45 min i Åseda. Där hände det inte allt för mycket spännande precis. Men det var värd att väntan att sen få träffa den nyblivna lilla familjen. Så söt liten dotter har hon. Hade nog lätt kunnat stanna där rätt länge och bara mysa med bebis och snacka med mamman förstås. Kunde lätt snackat hur många timmar som helst tror jag allt. Helt plötsligt hade tiden gått och det var dags att dra sig till bussen. Men får ses snart igen. Nu vet jag ju i alla fall hur det funkar med bussarna så det är ju inga problem att åka dit även om bilen inte är tillgänglig. En konstig sak var dock att det var 20 kr billigare att åka hem än att åka dit dvs billigare att åka från Jönköpings län till Kronobergs län istället för tvärtom.  Skumt. Brukar det inte vara fasta priser på bussarna?????

Hann nästan precis av bussen igår innan det bar av till nästa aktivitet som var TW-möte. Åkte hemifrån vid åttatiden på morgonen och var hemma strax innan 21. Somnade gott sen. De timmar som blev på bussen igår och sen sitta på mötet kändes lite i benen. var lite seg och somnande nästan direkt sen igår. Så skönt med tanke på att natten innan låg jag och vände och vred på mig i 3 timmar innan jag somnade.

Idag har jag påbörjat en utrensning i köket. För tillfället står det massa saker i hela köket som jag plockat ur skåpen. Ska gå igenom alla sakerna sen med José och se om det är nåt vi ska skänka bort eller kanske ställa ner i förrådet för att det inte används just nu. Får bli ett projekt senare ikväll när det är lite svalare. Just nu är det lite väl varmt. Vill rensa ut lite saker eftersom det är troligtvis mer saker på ingående. Måste ju finnas lite plats till det =)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0