Söndag

Då var det redan söndag igen. Nu väntar förhoppningsvis en ledig vecka. Kunde kanske valt en bättre ledig vecka eftersom de tre dagar denna veckan kommer bryta vattnet i lägenheten mellan 8-16. Jätte kul att vara hemma en hel dag utan vatten eller tre hela dagar. Fast på tisdag rymmer jag iväg över dagen för att träffa en nybliven liten familj. Kan säga att allt bebis mys som blivit senaste tiden börjar bli farligt. Först fick José en systerdotter i början av året, sen var jag hemma i Kalmar i måndags och fick träffa en annan bebis dock lite äldre på nästan ett år. Sen på tisdag träffa en ganska liten bebis. Blir ju inte bättre av att jag i natt drömde att jag var höggravid. Men ja det är jag inte, inte vad jag vet i alla fall. Hahahaha. Alla bebisar som sätter sprätt på mina tankar. Men visst vore det mysigt med en liten. Men ja det får vänta lite.

Imorgon vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Kanske rensar jag lite i skåpen i köket. Hade tänkt göra det idag men ja det försvann längs vägen någonstans. Har också ett mindre kaos på skrivbordet. Massa pyssel blandat med massa papper från tw. Har dock hyfsad koll men är rätt stökigt. Ska sätta in massa tw papper som är bra att ha i min pärm.

Var ute och tittade på dator idag igen. Eller ja inte bara det men det blev det också. Har kommit underfund att jag ska försöka spara ihop till datorn innan jag köper den. Då kanske den här gamla ger med sig lite längs vägen. Åh har hittat så många fina nu. Blir ju så sugen på en ny. Men ja, den här gamla är lite för bra fortfarande. Men knappar och tangenter börjar ge med sig vilket är lite problematiskt. Men med mitt nya extraknäck så hoppas jag ganska snart få ihop till en ny dator. Har redan kommit en bit på vägen, sen fick jag ju jobba lite extra i Gemla så en del av de pengarna har också hamnat på datakontot.

Nä nu ska jag gå och hälla upp massa vatten och ställa i kylskåpet så jag har lite imorgon, för imorgon lär jag glömma. Måste upp tidigt med så alla morgonbestyr som inkluderar vatten är gjorda innan 8. Suck ingen sovmorgon här inte.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0