Ny dator?

Idag hittade jag en jätte fin dator. Kändes så rätt för mig. Snygga tangenter, sjyst utseende. Självklart var det en bra dator med det tekniska också. Men mitt första fokus är om den ser bra ut. Köper ju inte dator enbart på utseende men det är ju det man tittar först på. Var så sköna tangenter. tycker det är viktigt eftersom man ändå kommer sitta vid datorn ganska mycket som student.

Den fina bra datorn var en hp men priset var lite högre än vad jag tänkt mig. 12 000:- Ligger lite över den budget som jag tänkt mig, men så fin den var. Tekniskt verkade den också vara rejält sjyst med gott om minne och så. 14 tums skärm. Lite mindre än min nuvarande men inte så mycket, vill abslout inte ha en mini-pc. Bra batteritid också. Det är något som är viktigt för mig då jag gärna vill ha med datorn till skolan ibland för arbete och så och då är det ju bra om man slipper fokusera på vart det finns kontakter.

Hittade en annan också när jag började inse att priset var väl högt. En acer för 6000:- Helt okej tekniskt enligt José (han kan ju sånt mycket bättre än mig). Var ganska sköna tangeter på den också men inte riktigt lika sköna som den andra. Acern var inte lika snygg heller men absolut inte ful, inte bara lika snygg.

Kan också konstatera att vänsterknappen på musen är typ helt kaputt nu på min nuvarande dator. Har kört med en extern mus när jag suttit på kontoret men sitter i soffan nu och då funkar det ju inte riktigt med extern mus. Får väl kika vidare på en ny dator. Tror det nog blir en ny dator innan höstterminen börjar.

Förutom oplanerat tittande på ny dator så har jag spenderat lite pengar på Panduro. De hade 50% på många av sina varor. Köpte för 92 kr och fick väldigt mycket för pengarna. Stämplar, kort för utsmycka själv, rubons och cardboard eller vad det heter.

har också köpt en sak till syrran som hon letat efter. Hon verkade väldigt glad när jag ringde och frågade om jag skulle köpa den eller inte. Var visst ett riktigt bra pris. Kul att göra andra glada.

Nä nu ska jag sluta skriva och försöka lägga in min första tupperwarebeställning. Får se om jag lyckas.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0