Muffins

Har precis fått in de första 1,5 poängen på kursen. Det var praktiken som kom in. Tror jag avslutade praktiken vecka 12 eller nåt sånt och lämnade in papper på det veckan efter eller nåt sånt. Men nu har de precis kommit in. Bättre sent än aldrig heter det ju. Tur att det är gott om tid tills csn kollar om jag klarat mina poäng. Man får nämligen bara rätt till csn om man klarat ett visst antal poäng. Kommer dock inte ihåg hur många. Kanske 75 % eller nåt jag vet inte riktigt.

Så nu är det bara 13,5 poäng kvar som ska in. Fast allt jag ju inte fått bekräftat att jag klarat och sitter ju faktiskt fortfarande med den sista uppgiften.

Tänkte jag skulle bli klar med refereringen till ena boken innan jag tar lite fika. Bakade nämligen lite muffins nu på morgonen. Hade köpt hem en creme fraiche för att baka muffinsen och nu började den gå ut så fixade ihop det i morse. Men hade inte för mig att de växte så mycket som de gjorde så la för mycket i varje form. Så det blev inga vackra muffins. Så kan nog inte bjuda på dom. Men hoppas de är goda i alla fall.  Ska vara hallon i dom och hallonen vi hade hemma räckte inte så långt så jag testade att kasta i lite kakao i smeten som blev över. Får se om det funkade. Testa kan man ju alltid göra. Riktiga chokladmuffins vill jag också göra någon dag. Mammas sega chokladmuffins är bara bäst. Är inte så svåra att göra heller.

Usch nä nu måste jag fortsätta skriva på det jag egentligen ska skriva på så jag snart får provsmaka mina nybakade muffins.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0