Helgen

I fredags åkte jag hem till kära Kalmar.
På tåget fanns det trevligt sällskap. De 45 minuterna som tåget var försenat blev mycket lättare att uthärda med så här trevligt sällskap.




På kvällen blev det grillning. Så trevligt. Var jätte länge sedan vi träffades hela familjen och det bara var vi, grundstommen liksom. Pappa är förstås också med men han satt bredvid mig så han kom inte med på kortet.

På lördagen var det sedan dags för helgens stora händelse, släktfest med besök från USA.

Så här fina var vi, jag och mina systrar.



Delar av det stora långbordet som vi åt vid. Vi var över 30 personer så det var tur att vädret var så fint så vi kunde sitta ute.


Delar av släkten. Två av mina fastrar har vita kepsar men sitter med ryggen mot kameran.



En av mina kusiner och mamma och pappa.



Det bjöds på amerikanskt godis. Mycket uppskattat särskilt av min syster Erika.



Här är vi hela högen. Mig hittar ni i bakre raden mellan min syster och pappa. Det är släkten på pappas sida. Mina tre fastrar med familj.  I mitten med svarta överdelar sitter Lisa och Bob från USA. Lisa är min syssling om jag inte blandat ihop det.



Här är familjen Fransén. Tycker det är ett fint kort. Finns inte jätte många kort på hela familjen samlad. Är ju alltid någon som ska ta kortet.

Fick en sida med massa bilder från min kusin. Både med bilder från i lördags och sen massa gamla bilder med släkten. Riktigt kul. José har precis hjälpt mig att ladda hem dem eftersom de blev i ett konstigt format när jag försökte men han är duktig så han löste det förstås. Killar kan vara bra att ha, hahahaha.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0