Ett nej är ett nej

Telefonen ringde just. Var ett 08-nummer. Tänkte jag svarar väl så får vi se. Det var från se & hör. Hade ju den tidningen för ett tag sen. Nu fanns det ett "fantastiskt" erbjudande och väntade på mig. Jag tackade vänligt men bestämt nej, tack. Då undrade han ju förstås varför vilket jag kan förstå. Berättade då att jag tröttnat lite på skvaller. Visst det är trevligt med skvaller men inte enbart skvaller. Då frågade han om jag hade någon annan tidning och ja det har jag ju (Allas, fast det sa jag inte till honom). Men kan det inte vara trevligt med att bryta av med något annat frågade han. NEJ TACK jag är inte intresserad men tack för erbjudandet.

-Ja men då kan vi göra en lite specialare..........................

Lyssnade inte ens klart på den fina specialaren. Utan höjde rösten och sa - JAG ÄR INTE INTRESSERAD, OKEJ?????

Jag blev fan skitsur. Jag förstår att de vill ha kunder men det ska fasen räcka att säga nej en gång. Var så nära en riktigt ful svordom där i luren och sen slänga på luren. Men han fattade efter mitt tredje nej att jag inte var intresserad och la snabbt på lursen.  Småtrög eller? Tre gånger ska man fasen inte behöva säga nej. Hoppas jag blev stämplad som kund man inte ska ringa till. Vill inte ha mer samtal från dom.


Kommentarer
Erika

DE har som regel/lag att de måste höra kunden säga nej tre ggr innan de får lägga på...sjukt surt

2011-06-10 @ 11:48:04
Ida

Erika är du allvarlig? Fasen vilket otacksamt jobb.

2011-06-10 @ 14:42:09
mamma

Har ni gått med i NIx? där man varit kund kommer man inte ifån, men alla andra jobbiga försäljare.må så gott

2011-06-10 @ 17:37:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0