Söndag

Idag drog vi en sväng till Moheda och antik/loppis butiken där ute. Fatta vad folk det var där. Usch för alla dessa turister. Gick ju inte röra sig där inne det stod helt still. Jag tänker inte åka dit förrän i augusti eller nåt nu. Kanske har värsta strömmen av tursiter försvunnit. Mycket folk är det ju alltid men det här var väl mycket för min smak. Hittade dock en rätt fin matservis där ute. Men var inte 12 delar i allt utan tio assietter. Sen var det styckpris på allt. Tycker bättre om när de sätter ett paketpris på servisen. Då vet man också direkt vad som gäller än om man ska räkna ut det själv. Blev riktigt sugen på att ha en fullständig mat/kaffeservis. Helst allt i samma. Vi köpte ju en kaffeservis billigt på erikshjälpen för några år sedan men skulle vilja ha en komplett för både mat och kaffe. Gärna med lite gammalt stuk. Om det inte är någon vanlig servis heller så gäller det ju att få tag i alla delar direkt. Vet att två av Josés systrar + mamma samlar på en super fin servis men känns lite väl bra om det ska finnas fyra likadana serviser i samma släkt. På tal om det, om du mamma eller någon annan vänlig själ ute i R-by vill ta kort på kakfaten mamma har i tvåvåningar (de blåa) och de tallrikar som hängde på väggen förut. Vill se hur de ser ut. Vill ni maila? Snälla?

Vad har jag mer gjort idag? Jo blivit ännu mera sugen på att göra min egen almanacka men har lite beslutångest. Gå gärna in på hemsidan jag tipsade om igår och titta och säg vad ni tycker. Vad passar mig? Funderar på om jag ska ha ett eget kort. Men hur ska jag kunna välja bara ett. Funderade på ett fint kort på systrarna och mig från släkträffen men det passade visst inte in så bra. Naturbild kanske? Hmm.. det är svårt det här eller egentligen är det bara jag som är fruktansvärt velig. Har i allafall lagt in alla födelsdagar jag kunde komma på i min profil. De finns sen lagrade i min profil om jag beställer en ny kalender nästa år, då har jag lagt in när folk är födda vilket år så uppdateras det automatiskt hur mycket de fyller. Smart va? Måste bara fundera så jag inte glömmer någon. Det går ju skriva dit för hand men det är inte lika roligt ju.

Hittade förresten en film idag som bygger på en bok jag läste när jag bodde hemma. Lånade den av mamma så vet att hon vet precis vilken det är:" En blomma i Afrikas öken". Blev jätte paff när jag såg att den kommit som film. Den vill jag se, men lägga 179kr på hemmakväll är alldeles för dyrt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0