Onsdag

Har blivit lite dåligt med uppdateringen senaste tiden men det har sin anledning. Har varit uppbokad både dagar och kvällar senaste två dagarna. Har jobbat på dagarna och sen har det varit möten på kvällarna.

Började ju sommarjobba i måndags kl 7 (dvs tidig uppstigning) var sen på möte till sent, var inte hemma förrän strax innan elva någon gång. Var en bit att åka så därför blev det extra sent. Sen upp tidigt på tisdag morgon igen. Tror aldrig jag varit så trött på morgonen. Kände mig som en zombie. Gick en bra stund på morgonen innan jag insett att jag inte sagt godmorgon eller ens pratat med José. Vaknade väl inte till ordentligt förrän strax innan frukosten på jobbet sen (dvs ca kl 9). Usch så seg vet jag inte om jag någonsin varit innan.

Idag njuter jag att "bara" jobbat och sen åkt hem. Men har sprungit runt en del på jobbet idag. Godsmottagningen har kommit igång ordentligt för mig. Har enbart sysslat med det idag. Brukar ju annars plocka ordrar också emellan. Men idag har det inte funnits någon tid alls till ordrar. Igår precis innan hemgång kom det 32 pallar som jag fick gå igenom och markera upp idag. Var två stora kartonger på varje pall 32x2=64 kartonger. Behöver jag säga att jag höll mig sysselsatt ett tag?? Sen fanns det lite smått att ta hand om. När jag sen trodde att allt var klart (för tillfället i alla fall) så kommer José och säger nåt i stil med "Jag har lastat av massa gods det står här utanför och där ligger alla papper du måste titta på". Var en del där med. Sen när det var klart så kom det ju mer förstås. Trodde aldrig jag skulle ägna hela dagen åt det. Sen ska sägas att de 32 pallarna kollade jag bara över och la in i datorn. En av de ordinarie godsmottagarna (fast på en annan avdelning) har typ fått ägna nästan hela dagen åt att försöka få in alla dessa pallar någonstans. Eftersom jag inte har truckkort så måste jag få hjälp med allt sånt. När sen alla ordinarie godmottagare är på semester får jag flörta med José så han lyfter upp alla pallarna. Fick göra det förra året. Inte riktigt aktuellt att lyfta upp en pall på säkert minst 100kg för hand på en 2-3 meters höjd. Tur jag har en snäll sambo. Får hoppas det blir mest saker som står på golvnivå det löser jag själv.

Oj hjälp nu blev det massa jobbsnack. Men ville väl skriva av mig lite. Det är ändå lite speciellt för mig att hålla på med godsmottagning. Men så kul att få göra lite andra. Få extra ansvar känns bra. Är bra denna veckan också då en ordinarie (dock från annan avdelning) är kvar så man kan ställa alla frågor som dyker upp till någon som kan svaret.

Nu ska jag sluta babbla.

kram på er alla i sommarvärmen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0