Norge

Ska erkänna att mitt dåliga bloggande senaste dagarna har mycket berott på det som skett i Norge. Mina tankar eller problem känns ganska små och löjliga i det stora hela. Visserligen har dödsiffran sänkts idag men det är ändå över 70 personer som förlorat livet. Och då ska vi inte ens prata om alla deras anhöriga och vänner som mår så dåligt just nu.

Har skänkt många tankar till vårt grannland senaste dagarna. Samtidigt som jag försökt uppskatta det jag har lite extra. Kramas extra med José. Tänk en dag kan allt det här vara borta. Njut av dina nära och kära medan du kan.

Kanske ska försöka berätta lite om mig också och min vardag. Idag påbörjade José och jag sista arbetsveckan innan semestern. Ska bli så härligt att få fyra veckor tillsammans.
Igår beställde jag äntligen min personliga kalender. Längtar tills den kommer hem.

Idag kom ju också lönen. Det är en sån härlig känsla att få mer än ett vanligt studiebidrag och veta att jag inte behöver betala tillbaka en krona av det. Det är bara mitt. Har visserligen bara arbetat två veckor drygt så blev ju inte många hundralappar över studiebidraget men ändå, de är bara mina =)

Fick två mindre kataloger av Ellos idag. Hittade byxor där man beställde olika beroende på sin längd. Äntligen någon som insett att folk är olika långa. Problemet var bara att man skulle mäta midja och höfter. Enligt de tabellerna skulle jag då behöva gå upp två storlekar i byxor jämfört med när jag köper jeans på tex KappAhl. Är inte det lite skumt? Funderar på om man skulle köpa men ska jag köpa min vanliga storlek eller enligt tabellen, två storlekar större. Tänk om de är super stora? Måste nog mäta mig igen kanske var lite snabb men ändå två storlekar så fel kan jag ju inte mätt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0