Söndag

Idag har det sista av julen fått åka ner i såna lådor. Så nu ska vi bara bära ner lådorna till förrådet också.

Har också ändrat om lite i köket. Har äntligen diskar upp de nya glasen vi köpte på IKEA och portionsformarna som jag fick i julklapp. Portionsformarna hade ingen plats så fick ändra om lite. Plockade undan det som inte används så ofta. Sånt kan få stå högt upp.

Jag sålde ju TW för ganska exakt ett år sen. Det gjorde att jag fick/köpte en hel del grejer. Skåpet med plastburkar har varit en fullständig katastrof senaste tiden. Ni vet tanken att stänga fort och hoppas att inte allt trillar ut nästa gång du öppnar skåpet. Där är det i alla fall rensat nu. Har fyllt en back med burkar (och lite annat TW) som man inte använder så ofta och ställt den inne i klädkammaren. Har ju lite extra plats där inne efter min storstädning där för ett tag sen. Behöver man fler burkar så är det ju inte jobbigt att plocka fram dom ifrån klädkammaren.

Medan vi höll på att städa så tittade sambon in i ena skåpet och insåg att våffeljärnet ju stod där. Både han och jag blev jätte sugna så om en stund är det dags att för fixa lite smet. Super länge sen vi åt våfflor hemma.

Har nog bestämt mig för att slänga iväg en prenumeration på en korsordstidning. SÅ fort jag får en liten ledig stund åker tidningen fram. Hahhahahahahaha. Gissar att jag kunde ägnat mig åt mer onyttiga saker än det. Jag menar det håller ju hjärnan igång.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0