Söndag

Sitter och kollar på kurslitteraturen. Skickade bara efter de två första böckerna till förra veckan när jag beställde sist. Bara det gick på typ 450kr för två böcker! Har nu suttit och kollat på böckerna till resten av kursen. Som tur har syrran en av böckerna =jag sparar en hel del pengar genom att bara betala portot för att få boken hitskickad. Men är fem böcker kvar. En bok finns inte, den är tillfälligt slutsåld. En pocketbok som vi ska läsa (men tror jag läste den på gymnasiet också) Kirre heter den. Ingen som har den????

De resterande fyra böckerna kostar 695kr om jag ska beställa alla nya. Har kollat runt lite efter begagnat på typ blocket och så men hade en kompis som blev blåst när hon beställde böckerna där. Visst jag har aldrig blivit blåst än så länge men det fick en att ta sig en funderare. Det smidigaste är ju om man kan mötas upp på stan eller på campus. "Du får pengarna, Jag får boken" men det var ingen som sålde någon av böckerna i Växjö.

Letar lite samtidigt som jag skriver inlägget och har nu lagt bud på en av böckerna på tradera. Känns lite säkrare i alla fall eftersom man ger varandra omdömen. Säljaren hade inte så många omdömen som säljare (men de få som fanns var positiva) och en hel drös med positiva omdömen som köparen, så känns ju ganska bra i alla fall. La bud på 121kr ny kostar boken 250 kr. Men kommer inte lägga högre bud än så för ska jag köpa begagnad så vill jag ha ett bra pris annars kan man ju lika väl köpa nytt liksom. Särskilt eftersom frakten tillkommer. Det gör den ju faktiskt inte när man köper från de stora internetbokhandlarna.

Önska mig lycka till på auktionen!


Kommentarer
Annie

Det är bra att ha syskon då så man dela med sig

2011-01-23 @ 14:28:12
Anonym

Lycka till! :)

2011-01-23 @ 20:55:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0