Plugg, plugg,plugg, plugg, plugg

Gissa vad jag ägnat dagen åt? Med den rubriken kan det ju inte vara svårt att gissa. Jag har börjat skriva på min hemtenta. Innan har jag behövt läsa en hel del för att få lite koll på läget. Men idag började jag skriva om första världskriget.

Uppgiften är att vi ska skriva ner Europas historia under 1900-talet för årskurs 5. Jag tror inte man går igenom det under mellanstadiet. Jag kan ha fel men jag tror att jag bara läste om det på högstadiet, typ i nian eller nåt. Vad tror ni? Inte läser man om Europas 1900-tals historia i femman?? Är det inte Sveriges historia som gäller och sen kanske fram till 1700-1800-talet som mest när man slutar sexan? En ren gissning från mig men det är så jag minns det.

Känner att det är små knepigt att lägga ner texten på en bra nivå också. För det första har jag ju aldrig gjort praktik över huvudtaget på mellanstadiet så jag ska erkänna att jag inte vet vad jag kan kräva av en elev i årskurs 5. Men om jag har rätt så om mitt påstående ovan så ska de ju inte ens läsa om det. Det är kanske för krångligt. Det är i alla fall krångligt att ha en bok gjord för universitetsstudier (det står faktiskt det specifikt på baksidan av boken) och lägga ner svårighetsgraden till årskurs 5.

Just nu väntar jag på att sambon ska komma hem. Han flydde fältet när jag skulle plugga. Men nu vill jag bara umgås med honom i lugn och ro. Känner att jag har gjort dagens plugg. Imorgon får det väl bli mellankrigstiden, finska vinterkriget eller andra världskriget. Vi får se. Det är det som är så bra med datorn. Man måste inte skriva allt i den ordning man vill ha det i slutändan utan kan hoppa runt lite.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0